No startup messages

Whether you're a MailWasher veteran or complete newbie, all users are welcome to get together. Discussions include usage and possible problems.
Nobru
Student Sheep
Posts: 13
Joined: Tue Mar 14, 2017 8:26 pm

No startup messages

Tue Mar 14, 2017 8:37 pm

Hello, I can not receive my messages with mailwasher pro on any of my accounts when I turn on my computer. When my computer is turned on, I get to receive a little. Here my configuration for Mailwasher Pro:

- Input: imap.free.fr / The box "Store cached emails" is checked ./ Server port number: 993 "This server requires a secure connection (SSL) is checked. The rest have not checked in the box .

- Outgoing: SMTP server address: smtp.free.fr
Server port number: (25) by default
Everything else there is nothing checked in the box, and no secure connection.
I tried several configurations, even in "pop3 with secure outgoing server, it's the same.

What is bizarre, I use the software "FOXMAIL" to read and sent my emails and it works correctly, I get
All my messages. This is the same configuration as MailWasher Pro.
I hope to be clear enough in my explanation, and sorry for my English this is an automatic translation from French / English.
Regards ,
Jacques Bruno BONNIN
PS : Version Mailwasher Pro 7.9.0 windows 10

Bonjour ,Je n'arrive plus a recevoir mes messages avec mailwasher pro sur aucun de mes comptes quand j'allume mon ordinateur .Quand mon ordinateur est allumé ,j'arrive à en recevoir un peu .Voici ma configuration pour Mailwasher Pro :

- Entrant :imap.free.fr / La case "Stocker les émails en cache " est cochée ./ Numéro de port du serveur :993 " Ce serveur exige une connexion sécurisée (SSL) est coché .Le reste n'ai pas cochés dans la case .

- Sortant :Adresse serveur SMTP : smtp.free.fr
Numéro de port du serveur : (25 ) par défaut
Tout le reste il n'y a rien de coché dans la case ,et aucune connexion sécurisée .
J'ai essayé plusieurs configuration ,meme en" pop3 avec serveur sortant sécurisé , c'est pareille .

Ce qui est bizarre ,j'utilise le logiciel "FOXMAIL" pour lire et envoyé mes emails et lui fonctionne correctement ,je reçois
tout mes messages .C'est la meme configuration que MailWasher Pro .
J'espere etre assez clair dans mon explication ,et désolé pour mon Anglais c'es une traduction automatique de Français /Anglais .
Cordialement ,
Jacques Bruno BONNIN
User avatar
TrustFire
βeta Tester
Location: 127.0.0.1
Posts: 13164
Joined: Fri Jul 30, 2010 11:04 pm

Re: No startup messages

Tue Mar 14, 2017 11:17 pm

Nobru wrote:PS : Version Mailwasher Pro 7.9.0 windows 10
You have posted at the wrong forum — the right forum where you need to re-post this, is here. ;)

Nobru wrote:Bonjour ,Je n'arrive plus a recevoir mes messages avec mailwasher pro sur aucun de mes comptes quand j'allume mon ordinateur .Quand mon ordinateur est allumé ,j'arrive à en recevoir un peu .Voici ma configuration pour Mailwasher Pro :

- Entrant :imap.free.fr / La case "Stocker les émails en cache " est cochée ./ Numéro de port du serveur :993 " Ce serveur exige une connexion sécurisée (SSL) est coché .Le reste n'ai pas cochés dans la case .

- Sortant :Adresse serveur SMTP : smtp.free.fr
Numéro de port du serveur : (25 ) par défaut
Tout le reste il n'y a rien de coché dans la case ,et aucune connexion sécurisée .
J'ai essayé plusieurs configuration ,meme en" pop3 avec serveur sortant sécurisé , c'est pareille .

Ce qui est bizarre ,j'utilise le logiciel "FOXMAIL" pour lire et envoyé mes emails et lui fonctionne correctement ,je reçois
tout mes messages .C'est la meme configuration que MailWasher Pro .
J'espere etre assez clair dans mon explication ,et désolé pour mon Anglais c'es une traduction automatique de Français /Anglais .
Cordialement ,
Jacques Bruno BONNIN
This French version is not required — your English is good. :)
MailWasher Pro (βeta) | Windows 11 Enterprise LTSC (22H2) | The Bat! Professional (βeta) | Windows 10 Firewall Control (βeta) | ESET Endpoint Antivirus (βeta) | nVIDIA GeForce (GTX 1060) | WebView2 Runtime (118.0.2088.61) | .NET Framework (4.8.1)

Return to “Troubleshooting and Help for MailWasher 5 and 6”